Saturday, May 31, 2008

Politik Totok UMNO

Bila tersiar berita tentang kemasukan semula Ezam dan rakan-rakannya ke dalam UMNO, saya berkata didalam hati. 'Ah, taktik lama UMNO masih berjalan lagi'. Semua orang tahu yang Ezam dan mereka yang memohon masuk ke dalam UMNO adalah bekas-bekas anggota PKR yang telah lama meninggalkan PKR waima sebelum pilihanraya ke 12.

Oleh itu apa yang nak di banggakan dengan kemasukan mereka kedalam UMNO. Kita sedia tahu yang ramai diantara mereka adalah mereka yang sudah tidak relevan dalam politik Malaysia.

Tetapi dalam keadaan politik yang penuh dengan kemelut ini, UMNO masih ingin bermain politik zaman totok, alas sebagai kononnya propoganda dan perang saraf keatas PKR.

Betapa ceteknya ilmu politik pemimpin UMNO sekarang ini. Kalau nak gertak pun, biarlah boleh menaikkan bulu tengkuk lawan, ini cuma pakai 'geletek nakal' aja yang hanya laku kalau nak mengorat ditepi 'bus stop'.

Pengundi Melayu rata-rata nak tahu apakah perubahan yang akan berlaku, apakah yang akan dilakukan untuk menaikkan taraf ekonomi dan apakah tindakan yang digunakan untuk terus mempertahankan kedaulatan Islam yang saban hari ditekan oleh golongan sekular.

Padang permainan politik sudah berubah, rakyat telah memberi isyarat, kenapa masih ada pemimpin yang masih tak faham-faham.

'Susah kalau pandai tak boleh diikut, bodoh tak boleh di ajar'.

No comments: