Wednesday, November 07, 2007

Alahai Khairy Jamaludin

Saya tertarik kepada ulasan-ulasan akhbar maya seperti www.malaysiakini.com tentang perhimpunan Pemuda UMNO yang berlangsung sekarang.

Yang paling saya tunggu kan nanti adalah komen pembaca-pembaca mereka tentang ucapan Khairy. Khairy, atau KJ @ menantu PM. Siapa yang tak kenal KJ sekarang ini?

Kalau kita perhatikan KJ ni ada di mana-mana sejak kebelakangan ni! Di hari perayaan kemerdekaan dia ada, di dalam acara demonstrasi dia ada, dan yang paling pasti dia akan di PWTC minggu ini untuk Perhimpunan Agung UMNO.

Tapi komen saya bukan tentang achievement KJ, tapi tentang statment dia semasa menggulung perbahasan kelmarin, antara lain ... Tapi di tanslate kan ke Bahasa Malaysia

"If they want to gather 100,000 people for an illegal gathering just a day after this Umno general assembly, then by right we would want to do the same to confront them.

"But this is not the smart way as it would cause a riot. Instead, we call on the police to arrest the organisers of the illegal gathering.

"To these people, I call on them to stop going to the streets and behave like monkeys and instead go to the polls if they want to challenge us."

KJ ni missing the point kut? Yang BERSIH nak buat ini adalah desakan supaya Pilihanraya Umum di adakan secara adil dan saksama... Kalau UMNO dan lain-lain dalam BN tak takut atau bersedia, kenapa nak kecoh tentang perhimpunan BERSIH ni?

Kalau hebat sangat biarkan lah mereka... Ke UMNO takut untuk menghadapi Pilihanraya yang adil?

Kadang-kadang kita harus keluar dari kotak kita yang selesa yang berfikir 'out of the box'.

Selamat Bersidang UMNO...

No comments: