Monday, September 11, 2006

Budaya Baru?

TV3 terpaksa melawan arus deras dalam menyiarkan majlis perkahwinan siti dan dk.

Rasanya promosi-promosi tv3 dan hot.fm mcm over killing, terlalu expose sampai tak larat dah nak tgk. Tapi dek dah bayar punya pasal tv3 kena promote jugak lah.

Pasti menyesal sbb dah terbayar katanya rm sejuta (betul ke) tapi rating pulak tak naik mendadak spt yg di harapkan. Peminat pulak yang sokong siti berasa tak puas hati sbb tak dapat berdiri hampir dgn siti dan bersalam dgn idola mereka. Bukan peminat je, tapi reporter pun mengeluh, semakin jauh lah siti dari peminat dia nampaknya. Yang hadir di beranda klcc dulupun ramai yg datang dari indonesia, semua pun kata tak puas tengok teh' siti (pangilan orang jawa tengah untuk siti).

Tetapi pada pandangan saya kisah perkahwinin ini mcm cerita mimpi cinderella yang terlebih banyak iklan!

Cuma watak-watak dalam versi ini amat berlainan sekali dari cerita asalnya, terutama watak prince charming. Kalau buat filem boleh buat duit ni... Mungkin lepas ni grand brilliance (sykt anak beranak tv3 jugak) boleh buat filem pulak...

ke dah serik...

Memang cinta luar biasa...


Nota:

dalam perjalanan balik dari sintok tadi, saya berkesempatan untuk menaiki sebuah bas mewah yg dalam perjalanan dari hatyai ke kl (bas express tapi lompat-lompat, ini kira beli dari ulat-ulat tiket bas). Adalah apek ni, dah tua jugaklah, berjalan duduk dengan isteri mudanya (org thai yg agak cantik, mereka berdua persis mmg macam atuk dgn anak). Bukan main baik layanan org tua tu pada isterinya tu!

Raya rasa isteri tuanya (asoh) yg kat rumah mimpia ajelah nak dilayan mcm tu oleh apek kerepot tu.

Sebab tu lah agaknya anak pompuan muda sayang dan suka nak kawin gan lelaki lebih berumur mcm ni, romantik...

ke sebenarnya ... Malas lah nak sebut!

bila isteri marah kat rumah sebab gatal, kata isteri derhaka, ada ke patut?

nampaknya anak muda lelaki kena cari wanita matang yang berduit banyak (yang dapat tuntut harta sepencarian semasa cerai) untuk cepat hidup senang.

1 comment:

Anonymous said...

dah ada pun..seorang lelaki muda (20-an) yg dikenali menjadikan seorang wanita 50 thn sebagai 2nd wife beliau...