Wednesday, March 24, 2010

Pas dan Gay-gay Sedunia menyokong Anwar Ibrahim. Ini tidak boleh disangkal!

Tajuk ni dari komen pembaca Blog Tuan Husin Lempoyang..

Yang dibawah ni artikel dari Tuan Husin Lempoyang..

Saya paste kan sini sebab, postingnya kelakar sangat!!


Ngaku tak sokong Anwar kalau mereka tahu mereka disamakan dengan Michael Danby, Paul Martin, John Kerry, Jeremy Corbyn, dan Arab main pungkoq?


Ibrahim Ali dedahkan di Parlimen bahawa Michael Danby yang menyokong Anwar adalah seorang Yahudi yang berseksualiti orientasi gay. Ada yang didedahkan antara 50 ahli Parlimen Australia, sekurang-kurangnya 7 orang adalah gay.

Mantan Perdana Menteri Kanada, Paul Martin yang menyokong Anwar juga adalah yang menggubal undang-undang yang membenarkan kahwin sesama jantina di Kanada.

John Kerry, Pengerusi Jawatankausa Hal Ehwal Luar Negara Dewan Senat Amerika serta bekas calun Presiden Amerika, menuntut perbiaraan yang adil untuk Anwar. Kerry berkahwin dengan usahawan wanita Yahudi dan berkempen sebagai calun presiden atas pendirian pro-gay.

Jeremy Corbyn yang mengetuai usaha untuk menyokong Anwar dari House of Commons United Kingdom pun kedi.

Kami tidak tahu samada Arab-Arab yang sokong Anwar suka pegang ponggong orang dari belakang dalam lif, tapi nampaknya semua penyokong Anwar diluar negara adalah gay atau pejuang hak gay.

Yang dalam negeri ini menyokong dan membela Anwar macam mana?

Nik Aziz, Husam Musa, Mahfuz, Dr Hatta Ramli, Khalid Samad, Nizar Jamaluddin, Kamaruddin Jaafar, Hanipa Maidin dan lain-lain pemimpin Erdogan PAS.

Lim Kit Siang, Karpal Singh, Lim Guan Eng, Gobind Singh, dan lain pemimpin DAP.

Wan Azizah, Nurul Izzah, Azmin Ali, Khalid Ibrahim, Elizabeth Wong, dan seluruh PKR dan Reformasi.

KOMEN SAYA:

Hahahha.. saya gelak sampai nak muntah ni...


3 comments:

zane said...

U ini siapa? Islam ke bukan? kalau bukan pergi laknatlah dengan adu domba kamu tapi kalau kamu mengaku Islam sila baca fatwa ketua ulamak sedunia Dr yusod Qardhawi berkenaan isu Anwar Ibrahim ini. Dalam Islam, menuduh seseorang dengan tuduhan zina dan liwat memerlukan empat orang saksi lelaki beriman dan menyaksikan perbuatan itu serentak. Tanpanya kamu boleh dihukum qazaf dan digelar fasik. Kamu dikira melakukan fitnah dan menganiaya si tertuduh.

Dr Yusuf telah mengeluarkan fatwa bahawa sesiapa yang merancang dalam fitnah tersebut, sama ada secara langsung atau tidak langsung maka hukumnya adalah "munafik" , beliau juga berkata bahawa sesiapa yang membantu menyebarkan berita fitnah tersebut maka jatuh hukumnya sebagai fasik.

Orang yang fasik tidak boleh diterima kesaksiannya dan kebenaran percakapannya sepanjang hidup"

Perbuatan kamu dikira fasik dan kamu tergolong dalam golongan manusia jahat lagi hina.

Anonymous said...

hahaha.. zane.. siapa pulak kata Dr. Yusuf Qardawi tu ketua ulamak sedunia? mana ada ketua ulamak sedunia!

Ingat ni katolik ke macam Pope ke?

ish, karut hang ni..

hah ni, pasal Anwar hang nak ikut Islam, 4 saksi? tapi hang tuduh Najib dan Rosmah bunuh orang, rasuah ada ke 4 saksi hang?

Hang ni ikut hang je la.. kalau menang kat hang Islam, kalau kalah kat hang kapiq..

yang hangpa pi kawan dengan kapiq harbi, Lim Kit Siang dan Karpal siang - yang dah terang2 tak nak negara Islam tak apa pulak?

zane said...

Saya mengaku tersalah mengatakan ketua ulamak yang seolah-olah membawa taraf pope. Namum beliau memang seorang ulamak paling terkemuka di dunia dan diktiraf di serata dunia oleh jasa-jasa beliau terhadap dunia Islam. Malaysia sendiripun menamakan tokoh ini sebagai tokoh Maal Hijrah 2009, anugerah yang menggambarkan pentadbiran Najib juga mengakui kewibawaan tokoh ini. Antara pencapaian Yusof Qardhawi sehingga diisytiharkan sebagai ulamak paling terkemuka dunia ialah;

* KING FAISAL INTERNATIONAL PRIZE for ISLAMIC STUDIES - 1994 [86]
* The Islamic Development Bank (IDB) Prize in Islamic Economics - 1991 [87]
* Sultan Al Owais Award for Cultural & Scientific Achievements - 1998-1999 [17]
* Sultan Hassanal Bolkiah (Sultan of Brunei) Award for Islamic Jurisprudence - 1997 [14]
* Dubai International Holy Quran Award for Islamic Personality of the Year - 2000 [14]
* Tokoh Ma'al Hijrah (Hijra of the Prophet) award by the Malaysian Government -2009[88]
* The State Acknowledgement Award for contributions in the field of Islamic Studies from the Government of Qatar - 2008 [89]

Beza kes Anwar dengan kes najib ialah, Anwar dituduh dan diheret ke mahkamah tetapi semua orang nampak mahkamah Malaysia sudah menjadi kuda tunggangan pihak eksekutif. Tidak menghairan bila difikirkan bahawa Anwar lah ancaman terbesar tehadap kewujudan hegemoni BN/UMNO selama 52 tahun ini.

Najib pula walaupun ada tuduhan dari banyak pihak, ada banyak laporan polis dibuat terhadap kes Altantuyanya, ada afidavit yang ditandatangani saksi penting bernama Balasubramaniam, ada bukti rekod panggilan telefon darinya kepada tetuduh Razak baginda, tetapi najib tidak diheret ke mahkamah. Bagaimana orang mahu percaya kalau Najib tidak membersihkan dirinya di mahkamah? Kenapa menggunakan kuasa polis mendera dan mengugut saksi yang sanggup memberi keterangan di mahkamah? Amy sepupu Altantuya sanggup memberi keterangan dan dia pernah memberitahu mahkamah bahawa Najib berada dalam gambar di satu majlis makan malam yang dihadiri Altantuya dan Razak baginda di Paris. Mengapa tidak dipanggil Amy dan di cari gambar itu? Mengapa?